"Pani na Mellyn" Victoria Holt

"Pani na Mellyn" Victoria Holt
Po konkretnej dawce horrorów lubię sięgnąć po powieść raczej lekką i typowo rozrywkową. Często są to po prostu romanse.

Książkę "Pani na Mellyn" pamiętam jeszcze z czasów, kiedy byłam nastolatką. Była to pierwsza powieść Victorii Holt, którą miałam przyjemność przeczytać. I od razu muszę zaznaczyć, że według mnie była najlepsza. Może jest w tym też sporo sentymentu. Przygodę z romansem zaczęłam właśnie od niej i jestem wierna aż do dziś.

Niech nikogo nie zwiedzie mało zachęcająca okładka, która niewiele ma wspólnego z treścią. Wynikać by z niej mogło, że mamy do czynienia z typowym erotykiem. Nic bardziej mylnego. Oczywiście pojawia się wątek miłości (jak to w romansach), jednak jest on opisany w sposób wydaje mi się wysmakowany, może trochę naiwny, jednak na pewno nie dominujący.

Według mnie decydującym wątkiem jest tu niewyjaśniona tajemnica z przeszłości. A chodzi dokładnie o tajemnicze zaginięcie poprzedniej pani na Mellyn. Wydawać by się mogło, że nie ma tu żadnej zagadki. Niewierna żona i zdradzany mąż, między nimi nieszczęśliwe dziecko wyczuwające tragiczną atmosferę. Jednak coś nie daje spokoju głównej bohaterce, guwernantce zajmującej się krnąbrną dziewczynką. Zamek sprawia wrażenie nawiedzanego przez ducha, który z niewiadomych przyczyn nie zaznał spokoju.

Muszę to przyznać, zakończenie mnie całkowicie zaskoczyło. Do ostatniego momentu nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Może dlatego, że była to tak naprawdę pierwsza książka tego typu, którą przeczytałam. Wydaje mi się jednak, że ma tu znaczenie kunszt pisarki, ale także zaskakujący motyw, który naprawdę niewielu byłoby w stanie sobie wyobrazić.

Książka jest idealna jako przyjemny sposób na spędzenie kilku wieczorów. Ja osobiście wracałam do niej już kilkakrotnie i podejrzewam, że jeszcze nie raz ją przeczytam. Sam romans głównych bohaterów nie dominuje całej treści, co ma dla mnie duże znaczenie. Uwielbiam literaturę o miłości, jednak tematyka taka sama w sobie może się szybko znudzić. Tutaj dodatkowe wątki bardzo ożywiają atmosferę, wprowadzając tajemnicę, zazdrość, zbrodnię, przyjaźń.

Dla poszukujących tej powieści podpowiadam, ze została ona wydana także pod tytułem "Guwernantka".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Wilki Cztery , Blogger