Wakacyjne propozycje z mojej biblioteki

Urlop książkożercy czas zacząć!!!!

Wakacyjne propozycje z mojej biblioteki

Kto spędza wolny czas przy ciekawej książce ręka w górę. Dla mnie jest to definicja dobrze spędzonych wakacji. Oczywiście nie mówię tu o całodniowym leniuchowaniu z powieścią. Jesteśmy raczej zwolennikami czynnego wypoczynku z licznymi atrakcjami. Nie znaczy to jednak, że w chwilach wytchnienia nie można sięgnąć po wartościową literaturę.

W tym roku  mamy w planie podziwiać nasze polskie góry. Z małymi dziećmi będzie to na pewno wyprawa pełna wyzwań organizacyjnych i próba cierpliwości. Już się nie mogę doczekać!!! Walizki już praktycznie spakowane czekają na naszą eskapadę. Jeszcze tylko trzeba podjąć dla nas pożeraczy książek decyzję najważniejszą, a mianowicie wybór pozycji do przeczytania. 

Jak już pisałam lubimy aktywny wypoczynek, jednak nie może zabraknąć chwili na upragniony relaks. I tutaj problem jest niesamowity. Za dużo możliwości na tak krótki czas. W dziale biblioteki "Do przeczytania" znalazłam mnóstwo propozycji, z którymi po prostu muszę się zapoznać. Jestem realistką, wiem, że nie uda się od razu. Może jednak ktoś z Was zainspiruje się moją listą i znajdzie coś dla siebie.

THRILLER ROMANTYCZNY

Nora Roberts

Miłośnicy romansów na pewno znają to nazwisko. Miałam przyjemność niezliczoną ilość razy zapoznać się z jej twórczością. W moje ręce wpadały głównie typowe opowieści o miłości opisujące porywy serca, niezwykłe spotkania i w końcu szczęśliwe zakończenia. Teraz chcę wam zaproponować coś troszkę odmiennego.

Nie da się ukryć, że twórczość Nory Roberts zawsze krąży wokół spraw sercowych. Co jednak się stanie, kiedy do tego tematu dodamy troszkę strachu, niebezpieczeństwa i zbrodni? Najlepszą  odpowiedzią jest thriller romantyczny.

Dziś zaproponuję kilka z nich, które wydają mi się najbardziej godne polecenia. 
  • "W samo południe" Nora Roberts
  • "Lasy w płomieniach" Nora Roberts
  • "Poszukiwana" Nora Roberts
  • "Świadek" Nora Roberts
  • "Gorący lód" Nora Roberts
  • "Ukryte skarby" Nora Roberts
"Świadek", "Gorący lód", "Ukryte skarby"

"W samo południe", "Lasy w płomieniach", "Poszukiwana"


 Victoria Holt

 Nie jestem pewna, czy przypisanie twórczości Victorii Holt do tej kategorii jest prawidłowe. Całkiem możliwe, że nie do końca się ze mną zgodzicie, mimo wszystko zaryzykuję. Już na wstępie domyślamy się, że są to romanse historyczne. Poznać to można chociażby po okładkach, które są tak typowe dla powieści o miłości. Ostrzegam jednak, że nie są to takie znowu typowe romanse. Troszkę podobnie jak Nora Roberts Victoria Holt wplotła w swoje historie elementy zbrodni, zagadki z przeszłości czy różne niebezpieczeństwa czyhające na bohaterów. Według mnie sprawia to, że taka zwykła historia miłosna nabiera ciekawego aspektu, który zmusza nas dosłownie do zapoznania się z nią do końca.

Moje propozycje na czas urlopu.
  • "Złoty jubileusz" Victoria Holt
  • "Oczy żbika" Victoria Holt
  • "Córka oszustwa" Victoria Holt
"Złoty jubileusz", "Oczy żbika", "Córka oszustwa"

 HORROR

 Stephen King

Cóż tu można dodać. Król horroru jak wiemy jest tylko jeden. Jego mroczne opowieści nie każdemu przypadną do gustu  na czas wypoczynku, mimo to na pewno znajdzie wielu entuzjastów. Ja sama przeżywam teraz chwile wręcz opętania jego twórczością, dlatego nie mogło zabraknąć go w moim zestawieniu wakacyjnych propozycji.

Z racji moich planów czytelniczych polecam teraz książki, z którymi sama będę się zapoznawać.
  • "Miasteczko Salem" Stephen King
  • "Martwa strefa" Stephen King
  • "Joyland" Stephen King
  • "Cmętarz zwieżąt" Stephen King
"Miasteczko Salem", "Martwa strefa", "Joyland", "Cmętarz zwieżąt"



Dean Koontz

Podobnie jak poprzednika Deana Koontza nie trzeba przedstawiać miłośnikom gatunku. Może bardziej powieści te pasowałyby pod kategorię fantastyka, pomimo to uważam, że momentami mogą z powodzeniem aspirować do miana horrorów. 

Tego lata proponuję kilka jego powieści.

  • "Tik-tak" Dean Koontz
  • "Twoje serce należy do mnie" Dean  Koontz
  • "Co wie noc" Dean Koontz
  • "Ostatnie dni przed niebem" Dean Koontz

"Tik-tak", "Twoje serce należy do mnie", "Co wie noc", "Ostatnie dni przed niebem"

Anonim

 Zaskoczyłam Was? Tak, proponuję Wam książki pewnego anonima. Czytałam je dawno temu i mam w planie je sobie przypomnieć, chociażby po to, by Was do nich zachęcić. Od razu ostrzegam, są to książki dla ludzi o mocnych nerwach i żołądkach. Są przesycone brutalnymi scenami, które dla wrażliwych mogą być zbyt ostre. Przekonaj się sam jeśli masz odwagę.

  • "Księga bez tytułu" Anonim
  • "Oko księżyca" Anonim

"Księga bez tytułu" Anonim "Oko księżyca"



Wszystkie moje propozycje dla Was mam zamiar sama przeczytać i podzielić się z wami moją opinią. Nie stanie się to na pewno od razu, czytanie wymaga czasu i skupienia. Postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania czy warto po nie sięgnąć i czy zapadają w pamięć.


A Wy jakie macie typy na tegoroczne wakacje? Wolicie klasykę, romans czy może coś mocniejszego? Może macie propozycje na książki, które i ja mogłabym przeczytać i ewentualnie zrecenzować. Jestem otwarta na wasze propozycje. 

Miłych wakacji!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Wilki Cztery , Blogger